Vyžeňte stres ze svého života

Jak vám může pravidelné cvičení pomoci zvládnout nemoc

Pravidelné cvičení může pomoci zlepšit nejen celkovou životní pohodu, ale také stav vaší lupénky. Může být tudíž přínosné zařadit pravidelné cvičení do běžných denních činností.

Pokud jste dříve pravidelně necvičili, nebo nedovedete posoudit, jaké cvičení je pro vás vhodné, poraďte se s lékařem. Pomůže vám sestavit cvičební program, jehož náročnost se bude postupně zvyšovat. Může to být třeba 30 minut cvičení pět nebo více dnů týdně, nebo krátké chvilky věnované cvičení několikrát denně.

Zařazení léčebného režimu

Existuje řada způsobů, jak zařadit cvičení do svých běžných denních činností. Fyzickou aktivitu si můžete denně přidat tím, že půjdete po schodech místo použití výtahu, necháte auto doma, pokud nejdete daleko, nebo zaparkujete trochu dále než obvykle. Domácí práce a zahradničení můžete také započítat do svého cvičebního rozvrhu.

Cvičební rozvrh se vám bude lépe plnit, jestliže se na cvičení budete těšit, proto zvažte výběr aktivity, kterou máte rádi, a požádejte svého partnera či partnerku nebo někoho z přátel, aby se k vám připojil. Není důležité, zda zvolíte tanec, kuželky, pilates, tai-či, procházky, jógu nebo cokoli jiného, jen když vás to bude motivovat, abyste byli aktivní.

Pravidelné cvičení může pomoci nejen k celkové životní pohodě, ale také ke zlepšení stavu lupénky.



Přínosy fyzické aktivity

Fyzická aktivita je nejen přínosem pro vaše celkové zdraví, ale také je důležitá v tom, jak se vám daří zvládat lupénku. A může být zvláště užitečná jako metoda, kterou lze zabránit stresu nebo jej alespoň zmírnit. Tudíž může být přínosné naplánovat, jak lze zařadit pravidelné cvičení do vašich běžných každodenních činností. Pokud jste dříve pravidelně necvičili, poraďte se s lékařem.

Máte zájem o další články?