Spěte sladce

Jak mít kvalitní spánek zajišťující odpočinek

Studie došly k závěru, že lidé s lupénkou častěji trpí úzkostmi a depresí. Problém je v tom, že nedostatek spánku způsobuje, že cítíte ještě větší napětí, úzkost či depresi, a pak je ještě obtížnější vymanit se z tohoto začarovaného kruhu špatného spánku. A spánková deprivace ovlivňuje nejen náladu, ale může také narušit řadu dalších oblastí vašeho života, od práce a společenských aktivit až po sex a mezilidské vztahy.

Naštěstí je k dispozici spousta jednoduchých věcí, které můžete vyzkoušet, abyste svůj spánkový režim obnovili.

Dobře se připravte

Zajistěte, abyste měli v ložnici svěží, chladnější vzduch, tmu a ticho a pohodlnou postel – žaluzie pro zatemnění a dobrá matrace může znamenat obrovský rozdíl v kvalitě vašeho spánku. Zkuste také čtyři hodiny před ulehnutím nepít čaj s kofeinem ani kávu, nedávejte si bohaté večeře, kořeněná jídla a alkohol, protože to vše může narušit váš spánek.

Spánek je důležitou součástí léčivých procesů, protože umožňuje tělu a mysli, aby doplnily energii.


Odpočívejte

K lepšímu spánku vám také pomůže, když se večer někam uchýlíte a ztišíte – například se vykoupete, pustíte si hudbu nebo se začtete do knížky, abyste zklidnili mysl. Někteří používají k odpočinku meditaci, kdežto u jiných by mohlo být účinné cvičení s dechem. Také méně náročné cvičení během dne může pomoci, abyste se cítili uvolněnější a lépe spali.

Zbavte se strachu

Pokud vám úzkost nedovolí usnout, může vám lepší spánek přinést metoda, jak zvládnout obavy. Zkuste si každý večer vyhradit 20 až 30 minut na „čas pro obavy“ a sepište seznam všech svých starostí. Jestliže své obavy sepíšete, přestanou vám neustále vířit hlavou a často zjistíte, že na papíře se nezdají tak závažné. Další den se znovu podívejte na svůj seznam a stanovte si nějaké cíle, které by obavy vyřešily.

Pokud bojujete se stresem, obavami a úzkostí a máte špatné spaní, mohou vám tyto techniky pomoci.

Pokud však vaše úzkost, deprese nebo stres nezmizí, je třeba se vždy poradit s lékařem. Ten vám bude schopen dále poradit nebo vám doporučí pomoc odborníků s potřebnou specializací.

Máte zájem o další články?