Skoncujte s přerušovaným spánkem

Nejlepší tipy, jak si zajistit hluboký noční spánek

Jestliže máte problémy se spaním, když dojde ke vzplanutí lupénky, nejste sami. Ale dobrý spánek je důležitý.

Nedostatek spánku může zvyšovat pravděpodobnost, že se vás zmocní stres, pocit úzkosti nebo deprese. A spánková deprivace ovlivňuje nejen náladu, ale může také narušit řadu dalších oblastí vašeho života, od práce a společenských aktivit až po sex a mezilidské vztahy.

Dobře se připravte

Naštěstí existuje spousta snadných technik, které můžete vyzkoušet:
  • Zajistěte v ložnici správnou teplotu. Většina lidí spí lépe, když je v ložnici mírně chladněji.
  • Zatáhněte závěsy, aby byla v místnosti tma. Světlo snižuje tvorbu hormonu melatoninu, který pomáhá navodit spánek. Když je tma, vytváříte více melatoninu a váš spánek bude hlubší.
  • Zajistěte, abyste měli pohodlnou postel a čisté a čerstvě povlečené lůžkoviny. Neperte lůžkoviny v pracích prostředcích, které mohou zhoršit stav vaší pokožky.
  • K lůžku si připravte změkčující krém. Po probuzení pak místo škrábání můžete nanést na pokožku zklidňující krém.

Většině lidí se nakonec podaří vrátit k běžnému spánkovému režimu, ale pokud budete ve stresu, obnova normálního spánkového cyklu bude těžší.



Zkuste zhluboka dýchat

Pokud máte neklidnou noc a jste otráveni tím, že nemůžete usnout, zkuste pár relaxačních technik. Meditační a vizualizační techniky pomohly mnoha lidem, proto stojí za to, abyste je prozkoumali.

Dalším tipem je si každý večer několik hodin před spaním vyhradit 20 až 30 minut na „čas na obavy“ a sepsat seznam všech starostí. Jestliže si tímto způsobem zapíšete všechny obavy, přestanou vám vířit v hlavě stále dokola a bránit vám ve spánku. Když je spatříte na papíře, nahlédnete na ně z jiné perspektivy.

Snažte se nestresovat

A konečně je důležité, abyste si dopřáli dost času a nedělali si příliš mnoho starostí. Většině lidí se nakonec podaří vrátit k běžnému spánkovému režimu, ale pokud budete ve stresu, obnova normálního spánkového cyklu bude těžší.

Máte zájem o další články?