Šest způsobů, jak porazit obavy

Tipy, které pomohou, abyste se cítili klidní a uvolnění

Výzkumy naznačují, že stres může způsobit první výskyt vyrážky i zhoršování stávajících symptomů.Spousta pacientů s psoriázou také zažívá stres a úzkost, kterou způsobuje emoční frustrace z představy života s kožní chorobou.

Výzkumy dále poukazují na fakt, že stres umocňuje prožitek bolesti a zhoršuje symptomy psoriázy. Ovládnutí jednoduchých technik může člověku změnit způsob myšlení a udržet míru stresu pod kontrolou. To může vést ke zmírnění nepříjemného pocitu způsobeného příznaky.

Pokud máte dojem, že stres hraje ve vaší nemoci důležitou roli, zkuste si promluvit se svým lékařem, který by vám mohl pomoci ovládnout několik technik a aktivit na překonání stresu, nebo vás odkázat na specializovaného odborníka.

Ověřené postupy pro překonání stresu

Existuje celá řada různých škol myšlení, které mohou ulevit pacientům trpícím stresem spojeným s psoriázou. Níže najdete několik technik, které už pomohly spoustě pacientů s psoriázou.

Když jste šťastní a plní sebedůvěry, můžete mít pocit, že se s psoriázou vyrovnáváte mnohem snadněji.



1. Zkuste zhluboka dýchat

Přiložte si jednu dlaň na břicho. Dýchejte zhluboka nosem a snažte se břichem vytlačit dlaň směrem pryč. Pak pomalu vydechněte ústy a soustřeďte na dlaň, která se s břichem vrátí zpátky. Tento postup opakujte desetkrát.

2. Pravidelně cvičte

Fyzická aktivita je jedním z nejjednodušších a nejlepších způsobů, jak skoncovat se stresem. Stimuluje uvolnění endorfinů, takzvaných hormonů dobré nálady, a jak dokazují výzkumy, lidem stačí pouhých 20 minut cvičení týdně, aby došlo ke zvýšení pocitu pohody. Zároveň platí, že čím více sportujete, tím lépe se duševně cítíte. Najděte si sport, který vám bude vyhovovat. Zvýšíte si tak fyzickou odolnost a zkvalitníte si i odpočinek.

3. Zapisujte si

Pokud si své obavy zapíšete na papír, přestanete na ně tolik myslet. Pokud navíc uvidíte problém napsaný na papíře, můžete k němu snáz nalézt řešení. Jistá studie prokázala, že pokud budete o svých obavách psát pouhých 10 minut před stresující událostí (například před důležitým testem), můžete cítit méně úzkosti a naopak si budete připadat sebejistější. Zkuste tedy zjistit, co vás nejvíce trápí. Seznam starostí vám může pročistit hlavu tak, abyste pak dokázali čelit každému problému zvlášť. Pak si sepište kroky, které hodláte podniknout, abyste ze svého života vymýtili zbytečný stres. Začněte u toho nejdůležitějšího

4. Zkuste trávit více času v přírodě

Výlet do přírody za městem nebo alespoň do místního parku je úžasný způsob, jak zatočit se stresem. Výzkumy prokázaly, že spojení s přírodou na pouhých pět minut denně dokáže udělat s lidskou myslí a duševní pohodou hotové zázraky.

5. Hrajte si s domácím mazlíčkem

Psychologové dále zjistili, že majitelé domácích mazlíčků bývají méně osamělí, bojácní a ustaraní než lidé, kteří žádné zvíře nevlastní. Vyznačují se také větší sebedůvěrou.

6. Soustřeďte se na pozitiva

Pomůže vám také, pokud se budete soustředit na věci, které vám v životě dělají radost. O blahodárných účincích pozitivního přístupu by se mělo hovořit častěji. Když jste šťastní a plní sebedůvěry, můžete mít pocit, že se s psoriázou vyrovnáváte mnohem snadněji. Pozitivní mysl vám také pomůže vypořádat se se vším, co vám život vloží do cesty.

Máte zájem o další články?